تاریخ انتشار: ۰۹:۳۷ - ۱۰ تير ۱۴۰۳

اقدام خلاقانه ژاپنی‌ها در پوشش ورزشکاران | رونمایی از لباس‌های نوآورانه در المپیک ۲۰۲۴ پاریس

تیم اعزامی کشور ژاپن به مسابقات المپیک پاریس که به زودی برگزار می‌شود، لباس‌هایی با پارچه‌هایی خاص می‌پوشند که خاصیت جالب توجهی دارد.

المپیک 2024

رویداد۲۴ ایسنا نوشت: در بازی‌های المپیک تابستانی پاریس ۲۰۲۴، ورزشکاران ژاپنی قرار است نوع خاصی از لباس‌های نوآورانه را بپوشند.

این لباس‌ها که با پارچه‌های جدید و پیشرفته ساخته شده‌اند، می‌توانند جلوی تصویربرداری فروسرخ (مادون قرمز) را بگیرند، چرا که این فناوری می‌تواند لباس‌های زیر یا نقاط خصوصی بدن را آشکار کند.

این پارچه نوآورانه از ترکیب چند ماده تخصصی ساخته شده است که در جذب نور در طیف فروسرخ عالی عمل می‌کنند.

لازم به ذکر است که معمولا در طول بازی‌های المپیک، دوربین‌های فروسرخ نصب شده در مکان‌های مختلف می‌توانند به طور بالقوه تصاویری خصوصی و همراه با فضولی از ورزشکاران زن بگیرند که موجب نارضایتی آنان است.

این پارچه جدید که توسط یک شرکت سازنده تجهیزات ورزشی ژاپنی بنه نام میزونو (Mizuno) ساخته شده است، حاوی ماده‌ای است که نور را در طیف فروسرخ جذب می‌کند؛ بنابراین لباس‌هایی که با این پارچه ساخته شده‌اند در زیر نور مرئی و فروسرخ، تقریباً کاملاً مات می‌مانند.


بیشتر بخوانید: باخ: ورزشکاران مشکلی برای داشتن حجاب در المپیک ندارند


پارچه جدید در جذب نور عالی است

این پارچه جدید دارای موادی تخصصی است که در جذب نور در محدوده فروسرخ عالی عمل می‌کند.

به گفته شرکت میزونو، نوآوری در طراحی و پردازش این پارچه، پایه اساسی عملکرد ورزشی مورد انتظار از محصولات لباس ورزشی میزونو را ورزشکاران فراهم می‌کند و علاوه بر این، محافظت در برابر عکاسی غیرقانونی فروسرخ را نیز ارائه می‌دهد.

این شرکت گفت که به دنبال حل مشکل عکاسی غیرقانونی با انتخاب پارچه‌ها و موادی است که نور مرئی را مسدود می‌کنند و در عین حال عملکرد مطلوب را تضمین می‌کنند. با این حال، این رویکرد تا به حال به اندازه کافی موضوع عکاسی فروسرخ را شامل نمی‌شد.

پارچه‌ای جدید برای کاهش عکاسی غیرقانونی فروسرخ

شرکت میزونو در همین راستا پروژه تحقیق و توسعه جدیدی را با هدف صریح محافظت از ورزشکاران در برابر عکاسی غیرقانونی و غیر اخلاقی راه‌اندازی کرد که این پارچه مسدودکننده طیف فروسرخ تازه توسعه یافته نتیجه مستقیم همین تلاش است.

به گفته این شرکت، استفاده از این پارچه مسدودکننده فروسرخ جدید در لباس‌های ورزشی می‌تواند به کاهش تعداد ورزشکارانی که قربانی عکاسی غیرقانونی فروسرخ می‌شوند، کمک کند.

شکایت ورزشکاران در سال ۲۰۲۰

در سال ۲۰۲۰، ورزشکاران پس از اینکه دیدند تصاویر آنان که با دوربین‌های فروسرخ گرفته شده با زیرنویس‌های غیر اخلاقی در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است، به کمیته المپیک ژاپن شکایت بردند.

کازویا تاجیما یکی از اعضای تیم توسعه میزونو گفت: استفاده از این پارچه توسط ورزشکاران، جامعه را آگاه می‌کند که عکاسی غیر اخلاقی غیر قابل قبول است و تصمیم ما برای کار بر روی این نوع پارچه در زمانی گرفته شد که دیدیم این دوربین‌های فروسرخ به طور فزاینده‌ای در حال رایج شدن هستند.

این پارچه پیشگامانه نتیجه تلاش مشترک بین شرکت سومیتومو متال ماینینگ (Sumitomo Metal Mining) متخصص در مواد کاربردی، شرکت پرینتینگ (Printing) پیشرو در فناوری مواد کامپوزیت و شرکت میزونو متخصص در توسعه البسه ورزشی و طراحی محصولات ورزشی است.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: المپیک ، جام جهانی
نظرات شما